lahir seorang kanak2 pada 3 oktober tahun 1990. sama seperti kanak2 lain yang ingin hidup dalam dunia fantasi seperti CINDERELLA yang menanti sepatunya dipulangkan oleh putera kacak, seperti SNOW WHITE yang tertelan apple beracun. bercita2 ingin disayangi seperti puteri beradu.. dan sebagainya..

Monday, November 19, 2012

Nak tahu tak??

Homaii homaii.. korang nak tahu tak. kat ofis aku ni ada 2 orang ibu mengandung yang sama department dengan aku. dikiri dan kanan. aku pulak tersepit kat tengah2 ni. hahaha. takut berjangkit pulak. boleh cenggitu? boleh?? hahaha.. tiba tiba balik rumah mual-mual pening-pening. cek doktor, pregnant? kompem mak au pengsan. yang aku kompem mati. haha. bukan mati terkejut, tapi mati kene hempap dengan batu konkrit tepi jalan yang abah lepaskan dari jejantas atas kepala. huihh dasyatt.. ni.. berada di samping ibu-ibu mangandung ni aku banyak dapat ilmu. apa? ilmu pengasih? eh.. taklah.. ilmu yang gitu-gitu la.. ilmu ibu mengandung. rasanya? haaaa..hahaha
 
tak.. macam ni.. payahnya jadi ibu mengandung ni tau. bukan sebab berat perut,tapi sebab banyak pulak penyakitnye yang datang tanpa di undang pun. selalunya kalau dalam drama, ibu mengandung ni mual2 je pastu pening konon2 nak pengsan la gitu kan, tapi dalam drama harian aku ni, 8 am-5.30 pm, dua dua orang ni asyik mual2 je pastu tak boleh bau mende wangi lak tu. sampai ade sorang akak ni kan. kak jennifer (bukan nama sebenar) naik kete aku yang wangi sewangi bunga ditaman, pun tutup hidung sampai sanggup tak bernafas. parah! parah! teruklah kaw jemah..mak heran nokk...! hahaha.
 
tapi tu lah haqiqat (bukan disini* tunjuk hidung, tapi disini..*tunjuk tekak). kesian.. pastu harini dua2 pi check up. minum air gula?? katanya sebab nak cek kencing manis. katanya kalau mengandung kebanyakannya mengalami masalah kencing manis. takkan lah baby dalam perut dah pandai makan gula2? haha acam2 lah.. kesiann.. korang nak tau tak, diorang malam tadi kene puasa, pastu harini kene minum air gula kat sepital n cek darah.. cucuk tang sini, cucuk tang sini. makk takut main cucuk cucuk ni. sebab tu muka aku takde sebarang suntikan botox. botox tak tahu?? botox lah..alah korang ni..  yang cucuk cucuk je, muka terus jadi kembang kat sini, pastu lonjong kat sana, TING!!! bangun pagi, muka dah cantik jelita ala2 erra fazira gitu. kellas kaw nokk...! tetiba teringat cerita halimah jongang.. haalimahh jongganggg....(ulang 2x) hahahaaa.. kan dia jadi lawa lepas die buat gigi tu.. hahaha korang tengok tak ni? tengok kan... heheheee..
 
hmm sambung kisah ibu mengandung ni.. diorang ni macam2 tak leh makan tau.. itu tak boleh, ini tak boleh,.. tapi haritu kak jennifer (bukan nama sebenar) tanya aku boleh makan tak ikan pelaling? *sambil tunjuk ikan pelaling berlada yang terbaring kaku meminta supaya diratah dalam piring astro ehh piring leper tu.. dah tu, aku dengan kompiden nye jawab "boleh!!" sebenarnya aku tak tahu pon. hehhee berdosakah aku?? ohh.. hahahaaa.... last2 dia makan je.. hehe oeky lah tu,, janji kenyang.. hehehe..
 
ok.... dah tu je.. cerita rohayu.. nak sharing ngan korang la.. nanti ade wife, tak pun diri sendirik mengandung takdelah korang heran sangat kan..huhuhu.. ending dia, ade baby sendiri best nyeeeee!!! hahahaha.. abah, kawinkan ayu..lalalalalaaa.p/s: amalkan lah doa doa dan amalan yang sihat untuk kesejahteraan.
surah yusuf (untuk anak comel/cantik)
surah luqman (untuk anak yang bijak/pintar/pandai)
surah maryam (untuk mendapatkan anak yang soleh)
surah An-Nahl ayat 78 (untuk mudah bersalin dengan izin Allah S.W.T)
 
dan banyak lagi doa-doa yang korang boleh google :)renung2kan..dan selamat beramal~~ ecececee ghee ;D




 

 



No comments:

Post a Comment