lahir seorang kanak2 pada 3 oktober tahun 1990. sama seperti kanak2 lain yang ingin hidup dalam dunia fantasi seperti CINDERELLA yang menanti sepatunya dipulangkan oleh putera kacak, seperti SNOW WHITE yang tertelan apple beracun. bercita2 ingin disayangi seperti puteri beradu.. dan sebagainya..

Sunday, November 11, 2012

ORANG TAK CANTIK MACAM AKU

siapa bilang gadis melayu tak menawan? mungkin aku bukan orang melayu kot. sebab siapa bilang gadis melayu tak menawan? gadis mana yang tak menawan? *angkat tangan

hehehe ape citer entry aku kali ni? tengok tajuk aaa..ORANG TAK CANTIK MACAM AKU. Kebanyakan lelaki malaysia suka awek cantik. boleh buat tayang kat kawan2, family, haiwan peliharaan, tanaman, dan sebagainya. sedap mata memandang..tak gitu? hehe.. tapi orang yang tak cantik macam aku, DON'T BE SAD~~ cuba senyum tengok?? awwhhh okey lettew.. mata ada? hidung ada? mulut ada? ouhh perfect kan.. so rilex sudah... ramai je orang tak cantik macam aku kahwen ada anak. mertua sayang je.. so sekali lagi DON'T BE SAD~~ hehe..

tak semua yang cantik itu disenangi dan disayangi.. sebaliknya jugak, tak semua orang yang tak cantik macam aku itu tak disenangi dan tak disayangi.. JEALOUS? memey lah..jeles bukan sebab mereka cantik..tapi sebab ramai lelaki malaysia suka yang cantik2..so yang tak cantik macam aku tengok dari jauh je la.. okey lah tu.. boleh tengok kan? kalau langsung takleh tengok? haha.. so motifnye, please be positif dalam setiap yang berlaku. baru hidup tenang.. bila hidup tenang, kita akan mudah bergaul dan disenangi ramai..

Tak cantik bukan bermakna kita tewas menjadi seorang insan. malah, tak cantik akan banyak mengajar kita erti hidup. erti sebuah kasih sayang dan sebuah ketulusan. kerana..kerana hanya lelaki yang benar2 tulus akan menyanyangi diri kita kerana bukan paras rupa yang menjadi taruhan.. tapi hati..hati yang tak kelihatan... sebaliknya pula, perempuan yang diberikan tuhan rupa yang elok dan cantik, mempunyai kecenderungan yang tinggi untuk mendapatkan lelaki yang mengukur erti cinta dengan paras rupa.

And!! orang yang tak cantik macam aku, ada disudut yang berbeza mereka mempunyai daya penarik yang kadang2 orang cantik tak ada..

so the end of story. moral : DON'T BE SAD.. ORANG YANG TAK CANTIK MACAM AKU pun mampu hidup bahagia :)

1 comment: