lahir seorang kanak2 pada 3 oktober tahun 1990. sama seperti kanak2 lain yang ingin hidup dalam dunia fantasi seperti CINDERELLA yang menanti sepatunya dipulangkan oleh putera kacak, seperti SNOW WHITE yang tertelan apple beracun. bercita2 ingin disayangi seperti puteri beradu.. dan sebagainya..

Thursday, November 1, 2012

Al-Kisah


Tell me goodbye, oh, tell me goodbye
Dakishimeta te wo
Tell me goodbye, oh, tell me goodbye
Hanasou
Boku wo wasureru koto ni jiyuu ni naru nara Baby
Tell me goodbye, oh, tell me goodbye...-
big bang
big bang punya lagu memey best ngat ngat. kan. sape setuju angkat kening! ho ho ho. baru je pun dengar lagu ni hahaha. dengar dengar big bang ada buat konset baru 2 ni kat KL eh? whuaaa!! tak nak pi pun. hahaha nak pi T-ARA nye konset jep. ade tiket lebih? bak mai..
okey okey okkeii.. walaupun Whitney Houston dan Michael Jacson dan pun meninggal dunia tapi bukan lah aku tujukan lagu good bye kat atas ni untuk mereka pun.. aku saje saje je copy paste dari google untuk korang. hehehe. emm sebenarnya... sebenar benarnya lah kan nye pun adoi, entry kali ni ditulis/ditaip melalui keyboard HP untuk story morry kat korang pasal seorang warganegara yang bernama MUHAMMAD ZUL AZHAN. okey kita bold kan nama tu.MUHAMMAD ZUL AZHAN.
25 tahun yang lepas, lahir seorang bayi lelaki yang comel. entah mana hospital, atau rumah kelahiran, ( mohon kasi salinan photostat i/c dan lesen ). maka bayi comel tersebut dinamakan SITI ZUL AZHANI. ehh MUHAMMAD ZUL AZHAN.. maka, dari hari ke hari membesarlah bayi dari hari ke hari. dengan ketinggian yang mencecah langit, booo booo ayu tipu.. booo.. erk bukan tinggi langit pun. tapi just nak cakap tinggi nya bayi tadi tu. ahhaha eh japp japp. ni dah macam nak buat novel je dah. tukar mood tukar mood.
okey let's make it simple like pimple. Last year habis dip aku masuk satu kursus tau. alah bukan kursus kecantikan. kursus pelansingan pun bukan. kursus 3D Animation. haa tu dia.. aku ngan ada la 2 3 orang lagi geng bas kolej aku yang dulu tu join kursus ni. okey like normal person aku ngan azreen ni siap2 nak pi kolej.
hari pertama: ehh takde lecturer lagi. ke macam mana ni?
rohayu: azreen, lecturer kite laki ke pempuan ek?
azreen: mana lah aku tahu
rohayu: *muka bodoh *kelas bising bersama en.bahrin
azreen: ayu! wehh tengok sana. *muncungkan bibir
rohayu: ape lah!?
azreen: *memanjangkan lagi muncung ke arah pintu.
rohayu: waaa.. tu ke lecturer kita? ahh hensemnye..dagedikgeduk. haha
azreen: aku tau dah mesti ko suka nye lah. hensemm. hahahah*azreen mula gelak gedik
rohayu: *ahh azreen ni. lantak kau lah tapi memang best pun rasa.
so aku pun buat jelah muka naif dan penuh sopan. lagi pun masa tu aku dah ada bf pun. so takda lah nak rasa lebih pun kan. tapi memey best gila dapat lect kacak. (takda lah kacak sangat pun sebenarnya hahahahaha) sooo nak dijadikan cerita, day by day by day by day..semua berjalan lancar. maksud aku proses pembelajaran tu. walaupun rohayu dan azreen selalu ponteng kelas ala2 dah pro sangat masa tuh. nak dikaitkan dengan lecturer kacak aku dengan bayi comel tadi tu, sebenarnya bayi comel tadi tu dah membesar menjadi lecturer kacak aku tadi tu. muahahhaha. *tak lawak
nak aku citer sikit sal lecturer aku ni, dia sumpah sengal tahap dewa ! bukan dewa 19 group band indon tuu, tapi dewaaa.. dewa lah yang tuu.. emm paham paham jelah.. tabiat dia suka carik pasal then bila orang marah, dia akan gelak jahat macam ni HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!!!! dia tak pernah kalah okey. mungkin dia telah dilatih dengan baik. haha. yang paling tak tahan tu dia kantoi suka lagu yuna yang ape tuh, "terukir dibintang tak mungkin hilang cintaku padamu..nanananaa" haa yang tu,..hahaha sebabnya pernah dia TERnyayi dalam volume yang sangat rendah tapi betul2 bunyi cam tepi telinga aku ngan azreen hahaha..
azreen: *cuit2 pakai siku
rohayu: ape?!
azreen: dengar tak ?
rohayu: dengar ape?
azreen: orang tua tu nyanyi lagu yuna *tahan gelak
rohayu: *listen deep deep.. oh yeah! *pusing belakang kelip2 mata, senyum
zoul azhan: *pandang tanpa ada apa2 perasaan.
azreen,rohayu: ahhahaahahaha tak ley bla tul hahaha
kat situ dah hilang macho sikit dah. hahaha acam acam lah.. then hari hari semakin berlalu sampai aku practikal kat klang then habis... habis je practikal aku ditawarkan kerja kat INSPEDIA. satu syarikat 2D yang membikin kartun2 aimasi 2D. aku pun whatsapp zoul azhan ni pakai phone bukan galaksi note. mintak pendapat. then adalah jugak berhubung..aku kerja tak lama kat situ then aku balik kerja kat kuantan. yang lecturer aku ni masih kat kuantan.masih lagi meng-lecturer-kan diri beliau. aku selalu gak lah ber whatsapp dengan zoul azhan ni. aku dah anggap macam kawan, abang, lecturer n musuh. MUSUH?? ye lah.. aku antara orang yang suka mencarik pasal dan di carik pasal oleh beliau. ecececceee...... ten ten ten tennn dia cakap nak pindah kl semula dah. huuuuuuuwaa emm sedih. nangis jap.*basah baju *hidung berair. ouchh maskara kurang. tambah sikit..emm okey dah.
kenapa nak pindah? jawapan: malas citer
bila pindah?: 2/11/2012 *mengikut yang dilaporkan beliau
apa hadiah?: tengok lah dulu camne
shoo shadddd hukk hukk.. *play lagu titanic. next list, ombak rindu
haa nak diceritakan kat sini aku sedih la.. sebab?
1) kena tinggal
2) takut dilupakan
3) takde teman gaduh
4) takde teman gaduh
5) kan dah cakap kat no 4
6) sebenarnya....
takda sebab untuk kita bersedih kan?.. tapi kita tetap bersedih.. tak kira siapa pun dia, bagaimanapun dia, pasti kesedihan tu ada jika masa untuk berpisah tu tiba. jika punya rasa sayang, sedih itu adalah sebuah penghargaan. tak kira kawan, boyfriend,girlfriend, cikgu, mak, ayah, adik beradik, even binatang pun. sayang tu mesti ada.
so, kepada MUHAMMAD ZOUL AZHAN, selamat tinggal, jaga diri, jaga nama. wish you all the best and wish you WEREN'T go. you'll be missed~
"Farewell! God knows when we shall meet again." – William Shakespeare
May the road rise up to meet you, may the wind be ever at your back. May the sun shine warm upon your face and the rain fall softly on your fields. And until we meet again, may God bless you.- Rohayu

                                     katanya: yang ni nampak telus.
 

erkk..nak tengok rupa zoul azhan? okey jap aku curik pic kat fb dia.. jeng jeng jeng...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
|
V


 TADAAA!!!!
 
eh ehh silap!! lekk lu.. hahahahaaa ni yang bawah ni ha..  peace..dalam kenangan. ehh! huhu
bye bye mr.zoul.. );
p/s: tak suka dia ada misai

4 comments:

  1. ehem2..sedih yek en zoul da blik kl..

    ReplyDelete
  2. ala cian dier, tak de geng lagi ek. jom kita add geng awak.. awak add geng kita ek. ok x? heheee...

    ReplyDelete